The People's Princess: Pakar Patologi Forensik yang Memeriksa Tubuh Diana Menghilangkan Khabar angin Dia Hamil



Pakar patologi forensik yang memeriksa mayat Puteri Diana telah menangani desas-desus bahawa Puteri Diana hamil ketika dia meninggal dalam kemalangan kereta di Paris.

Diana Spencer mungkin seorang puteri, tetapi dia adalah permaisuri hati. Puteri Diana meninggal dunia berikutan kemalangan kereta yang teruk di Paris pada 31 Ogos 1997. Ia berlaku bertahun-tahun yang lalu, tetapi orang di seluruh dunia masih membincangkan perincian hidupnya.

Ahli patologi menangani khabar angin bahawa puteri hamil

Richard Shepherd dianggap sebagai salah seorang ahli patologi forensik yang paling terkenal di dunia kerana dia telah memeriksa lebih dari 23,000 mayat. Banyak dari mereka adalah tokoh terkenal, termasuk Puteri Diana.

Shepherd terkenal kerana memeriksa mayat Puteri Diana untuk siasatan rasmi kematiannya dalam kemalangan maut di Paris.





Diana dan pasangannya, Dodi Fayed, meninggal ketika Mercedes mereka terhempas di terowong bawah tanah di ibu kota Perancis pada bulan Ogos 1997. Setelah melakukan otopsi kedua di badannya, jelas bahawa Dr Shepherd ditanya beberapa pertanyaan mengenai Diana. Orang ramai ingin mengetahui lebih lanjut mengenai penampilan dan keadaan kesihatannya pada waktu kematian.



OrangGetty Images / Imej Ideal

Sebagai contoh, sebilangan orang mempersoalkan apakah dia hamil dan jika dia cantik.



Punca khabar angin mengenai kemungkinan kehamilan puteri pada masa kematian masih belum diketahui. Richard Shepherd menjawab beberapa soalan. Dia berkata:

Secara patologi tidak ada bukti bahawa Puteri Diana hamil, tetapi beberapa wanita dapat mengatakan bahawa mereka hamil sejak saat pembuahan. Adakah dia salah seorang dari mereka?

OrangGetty Images / Imej Ideal

Tidak ada bukti bahawa dia hamil. Pakar patologi forensik itu pasti bahawa Diana akan bersama kami sekiranya dia memakai tali pinggang keledar.

BACA JUGA: Kisah Cinta Puteri Diana Dan Dodi Fayed Boleh Menjadi Terindah Sepanjang Masa Sehingga Mati Memisahkannya

Dia menambahkan bahawa jika dia mengikuti saranan sederhana ini, dia akan terselamat dari kemalangan kereta dengan cedera ringan.

OrangGetty Images / Imej Ideal

Setelah melakukan pelbagai penyiasatan mengenai tragedi tersebut, pihak berwenang menyimpulkan bahawa kematian Diana adalah akibat dari “kelalaian berat” di pihak Henri, pemandu, dan paparazzi yang mengikuti kenderaan dengan motosikal.

BACA JUGA: Dia Seorang Ibu Seperti Tidak Lain: 21 Tahun Selepas Kematiannya, Dunia Meraikan Puteri Diana Of Wales

Jawatan Popular